med dansk i lommen

Med dansk i lommen er en lommebog til udenlandske sygeplejersker og sosu-assistenter. Bogen giver masser af eksempler på god kommunikation med patienter og kolleger i forskellige dagligdags situationer – lige til at have med i lommen.

Pris: 299,- (inkl. moms)

Om bogen

Hvad hedder appendicitis på dansk? Hvad betyder journalforkortelsen? Og hvad siger du til patienterne, når du måler deres blodtryk, lægger en venflon eller hjælper dem på toilettet?

Med dansk i lommen giver masser af eksempler på god kommunikation med patienter og kolleger i forskellige dagligdags situationer. Den indeholder lister over journalforkortelser og danske betegnelser for sygdomme, symptomer og kroppens anatomi. Samtidig giver den forslag til, hvordan man dokumenterer i den elektroniske patientjournal.

Med dansk i lommen har et format, som gør den nem at have med overalt – lige til at slå op i.
Mange af bogens tekster findes som lydfiler og giver derfor en oplagt mulighed for at træne en bedre udtale.

Ved siden af Med dansk i lommen findes bogen Med dansk på arbejde – en undervisningsbog med masser af patientrelaterede kommunikationsøvelser og lytteforståelser.

Andre bøger i serien