Bogen Nu skal du høre

Nu skal du høre

Det kan være svært med sproget, når man er udenlandsk læge og arbejder i det danske sundhedsvæsen.
Hvordan forklarer man patienterne om et bestemt behandlingsforløb? Hvordan stiller man uddybende spørgsmål til deres symptomer og hvad siger man, mens man undersøger dem?

Pris: 329,- (inkl. moms)

Om bogen

I Nu skal du høre følger vi fire patienter rundt i det danske sundhedssystem. De taler med forskellige læger og sygeplejersker om deres diagnoser, forløb, pleje og behandling.
Ved hjælp af dialoger, lytteforståelser, ordlister, udtaleøvelser og en bred vifte af mundtlige øvelser trænes patientsamtaler og andre situationer fra dagligdagen – både hos den praktiserende læge og på forskellige sygehusafdelinger.

Bogen er primært skrevet til udenlandske læger, men kan også med fordel bruges af sygeplejersker og social- og sundhedsassistenter.
Den henvender sig både til dem, som kun har lært dansk i kortere tid (fra DU3 – modul 3) og gerne vil i gang med fagsproget – og til dem, som allerede arbejder i sundhedssektoren og som ønsker at blive bedre til at kommunikere med patienter, øge deres fagspecifikke ordforråd eller træne deres udtale.

Bogen kan bruges både til undervisning og til selvstudie. Alle lydfiler til bogen findes her på siden.

Andre bøger i serien